Trgovina na malo
U trgovini na malo se u studenom 2005. godine nastavlja, četvrti mjesec uzastopce, bilježiti manji rast, što je uobičajena sezonska pojava, tako da je realni pad iznosio 6,9% u odnosu na prethodni mjesec.
Međutim, to je još uvijek na međugodišnjoj mjesečnoj razini 2% realno veći promet, što je rezultat rasta prometa u djelatnostima prodaje, održavanja i popravka motornih vozila (+23,3%), ostale trgovine na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama (+12%) te trgovine na malo farmaceutskim i kozmetičkim proizvodima (+12,5%) koje ostvaruju gotovo 30% maloprodaje. Prodaja motornih vozila, kod koje se bilježe dvoznamenkaste stope rasta još od travnja prošle godine, (izuzev srpnja) ostvarila je u prvih jedanaest mjeseci rast od 15,1%, za razliku od 2004. godine kada se u istom razdoblju bilježio negativan trend (-10,4%).

Unatoč sporijem rastu plaća u odnosu na prethodnu godinu, promet u trgovini na malo je u jedanaest mjeseci veći za 3,1%, što je za 0,4 postotna boda više nego prethodne godine. Taj se rast prometa uglavnom temeljio na rastu kreditnih plasmana stanovništvu. Na takvo kretanje u trgovini na malo utjecao je i brži rast trgovine na malo farmaceutskim i kozmetičkim proizvodima (+15,7%), kao i rast već spomenute prodaje automobila, ostale trgovine na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama, trgovine na malo hranom, pićima u specijaliziranim prodavaonicama i trgovini na malo tekstilom, za razliku od istog razdoblja prethodne godine kada se kod tih djelatnosti bilježio pad. Kod zaliha u trgovini na malo nastavlja se sporija dinamika rasta započeta još početkom 2004. godine. Takvim kretanjima, zalihe su krajem trećeg kvartala 2005. godine veće tek za 0,6% nego što su bile početkom godine.
Prilog:
Indeksi prometa u trgovini na malo (xls)
|